بلايايي كه زمين را دگرگون كردند

تبلیغات

پشتيباني آنلاين

    پشتيباني آنلاين

درباره ما

    دنيای فيزيک
    به وبلاگ من خوش آمدید.من محمدرضا کلانتری هستم مسوول وبلاگ . اين وبلاگ شما را با دنياي فيزيك آشنا مي كند. منبع سایت اغلب سایت های هوپا,رشد,ایسنا و سایت انجمن فیزیکدانان ایران می باشد. این را به یاد داشته باشید که بدون فیزیک زندگی غیر ممکن خواهد بود.

امکانات جانبی

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری

نظرسنجي

    به وبلاگ از 1 تا 10 جند میدی؟

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 68
    کل نظرات کل نظرات : 12
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 1

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 29
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 116
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 3
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 12
    آي پي امروز آي پي امروز : 10
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 39
    بازدید هفته بازدید هفته : 146
    بازدید ماه بازدید ماه : 145
    بازدید سال بازدید سال : 2758
    بازدید کلی بازدید کلی : 10142

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 3.144.252.140
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز :

چت باکس


    نام :
    وب :
    پیام :
    2+2=:
    (Refresh)

تبادل لینک

    تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فيزيك و آدرس gravity.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






خبرنامه

    براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین نطرات

    saha - يه سر بزن بي معرفت - 1392/8/14
    shiima - سلام عالیه وبت - 1392/5/24
    علی - خوب گفتی - 1392/4/28
    فاطمه - لینکت کردم
    پاسخ:mamnon - 1392/3/30
    محمد - سلام
    یه سایتی هست که مطمئنم به دردتون میخوره.
    تواین سایت میتونین باکلیک کردن روی تبلیغات توباکس پول دربیارین!
    وباگذاشتن روزانه ربع ساعت وقت برای کلیک وتبلیغات میتونی به درامدی ماهیانه ودائمی دست یابین.
    فقط کافیه به لینک سایتش بری وثبت نام کنین وبعدازثبت نام دربالای صفحه برروی انجمن کلیک کنین وآموزشها شونوبخونیدوافراد موفقی که اونجاپیام گذاشتن روببینید.
    کارشمافقط کلیک کردن نیست ومیتوانید بنرتبلیغاتی آن سایت رادروبلاگ خود بگذاریدوازاین راه هم کسب درامد کنیدوبعدازاین که مجموع درامدتون به حد نصاب رسید میتونین یا پولتون رودریافت کنین مستقیم یاپولتونو دوباره توسایتش سرمایه گذاری کنین وچندبرابرکنین!
    بسیاری ازافرادازهمین راه وبا پشتکارعالی توانسته اند به درامدی بالادست یابندوبعدازمدتی شغل اصلی خودراترک کرده اند وبه کاردرهمین زمینه تجارت الکترونیک پرداخته اند.

    حتماثبت نام کنید

    لینک ثبت نام:

    https:// shafanosh.loxblog.com
    - 1391/2/2
    رامان - ترجمه کلیه مقالات کتب و مطالب علمی و دانشگاهی و انجام تحقیقات دانشجوی در کمترین زمان انجام می شود
    englishamozesh.loxblog.com - 1391/2/2
    مارال - سلام.... - 1390/11/30
    وبلاگ ایستگاه برق - Salam

    Your veb it is very very fun

    - 1390/10/30
    رهگذر - با سلام. فکر می کنم سن جهان رو در پاراگراف دوم اشتباه نوشته باشید. سن جهان 14 یا 15 میلیارد سال است نه میلیون سال.

    با 14 میلیون سال حتی به دوره ژوراسیک هم نمی رسیم!!!
    پاسخ:ممنون که گفتید - 1390/8/8
    ابوالفضل - اخرین رای گزاری گوگل برای نام گزاری"خلیج فارس" لطفا رای دهید.

    http://www.persianorarabiangulf.com/index.php


    - 1389/10/17

بلايايي كه زمين را دگرگون كردند

بلايايي كه زمين را دگرگون كردند

به گزارش مهر، زلزله ، سيل ، سونامي ، فوران هاي آتشفشاني و شعله هاي خورشيدي از رويدادهاي طبيعي در سال گذشته بودند كه چهره زمين و زندگي ساكنانش را نازيبا ساختند. در ادامه به برخي از مهمترين اين رويدادها اشاره خواهد شد.

 

25 فروردين 1389: زمين لرزه اي به قدرت 7.1 ريشتر شمال غرب چين را لرزاند و هزار و 400 كشته، 332 مفقود و حدود 12 هزار مجروح برجاي گذاشت.اين زمين لرزه در شمال غربي چين رخ داد و استان «قين گاي» را لرزاند. در همين روز  آتشفشان «ايجافجالاجوكول» در جنوب ايسلند فعال شد و با ايجاد ابرهايي متراكم از خاكسترهاي آتشفشاني، در سيستم حمل و نقل هوايي جهان اختلال ايجاد كرده و خسارتهاي قابل توجهي به جا گذاشت.

 

30 فروردين 1389: زلزله اي به قدرت 5.3 ريشتر در ايالت سمنگان افغانستان دست كم 7 نفر كشته و 70 نفر ديگر زخمي به جا گذاشت.

 

3 مرداد 1389: آتش سوزي عظيمي در اثر خشكسالي در نواحي جنگلي روسيه آغاز و وزش باد موجب گسترش آن شد. علاوه بر خسارات مالي فراوان، بيش از 20 نفر در پي اين آتش سوزي ها جان خود را از دست داده و صدها نفر بي خانمان شدند. جنگل هاي «نيژني نوگورود» به دليل خشكسالي عظيمي كه طي 130 سال گذشته بي سابقه بوده، دچار آتش سوزي شده بود.

 

15 مرداد 1389: وقوع سيل در كشمير هند منجر به كشته شدن صد نفر و مجروح شدن 400 نفر شد. ريزش باران سنگين در اين منطقه منجر به كشته شدن بيش از صد نفر و تخريب خانه هاي متعددي شد.

 

4 آبان 1389: وقوع زلزله، سيل و آتشفشان در اندونزي موجب مرگ 350 تن شد و بيش از 40 هزار نفر را بي خانمان كرد. اين رويدادهاي زنجيره اي با وقوع سونامي در غرب اندونزي در پي زلزله اي 7.7 ريشتري كه امواجي به طول سه متر به وجود آورد، آغاز شد. سپس بر اثر فوران كوه آتشفشاني مراپي در اين منطقه بيش از 40 هزار تن از ساكنان، خانه هاي خود را ترك كردند.

 

1 دي 1389: زلزله اي با قدرت 7.4 ريشتر سواحل جنوبي ژاپن را لرزاند اما اين زلزله تلفات و لطماتي در پي نداشت. اين زلزله در نزديكي جزاير «اوگاساوارا» و در حدود يك هزار كيلومتري جنوب توكيو رخ داد.

 

29 دي 1389: زمين لرزه اي به قدرت 7.2 ريشتر كشور پاكستان را لرزاند كه اين زلزله سب لرزش بخش هايي از استان سيستان و بلوچستان نيز شد. اين زلزله در 34 مايلي دالبندين در استان بلوچستان در نزديكي مرز افغانستان و ايران اتفاق افتاد و استان سيستان و بلوچستان ايران را نيز لرزاند.

 

12 دي 1389: آركانزاس آمريكا شاهد بارش باراني از پرندگان سياه بود كه به طور غيرقابل توضيحي مرده بودند و همچون باراني بر سر شهروندان اين شهر كوچك فرو مي ريختند. يك روز پس از اين رويداد بيش از 100 هزار ماهي در فاصله حدود 201 كيلومتري از منطقه اي كه پديده اسرارآميز باران پرندگان سياه مرده رخ داد به دلايل ناشناخته اي مردند.و چند روز بعد پديده اسرارآميز باران پرندگان مرده كه از آخرين روز سال 2010 در آركانزاس آمريكا آغاز شده بود به اروپا نيز راه يافت و قتل عامهاي غيرقابل توضيح ديگري در ساير نقاط دنيا به ثبت رسيد. در اين رويداد در فاصله 100 كيلومتري گوته بورگ سوئد بين 50 تا 100 كلاغ نيمه جان و در حال مرگ بر روي زمين افتادند.

 

6 بهمن 1389: قله آتشفشاني«شينموداك» از رشته كوه هاي آتشفشاني «كريشيما» آغاز به فوران كرد كه اين فوران در تاريخچه 52 سال گذشته اين آتشفشان يكي از قدرتمندترين فورانها به شمار مي رود. اين فوران عظيم تمامي روستاها و مزارع نزديك را در زير خاكستر مدفون كرد و باعث شد مقامات محلي از ساكنان بخواهند اين منطقه را به شعاع دو كيلومتر تخليه كنند.

 

16 بهمن 1389: سنگ آسماني CQ 2011 با قطري برابر يك متر از فاصله پنج هزار و 480 كيلومتري از سطح زمين در منطقه اي در اقيانوس آرام مياني عبور كرد. پنج روز بعد سنگ كيهاني CA7 2011 با ابعادي برابر 2.8 متر از فاصله 103 هزار و 480 كيلومتري از زمين عبور كرد. هيچ يك از اين دو اخترواره براي زمين تهديد جدي به شمار نمي رفتند.

 

28 بهمن 1389: بزرگترين پرتو خورشيدي طي چهار سال گذشته به زمين ارسال شد، اين پرتو غول پيكر از لكه اي خورشيدي سرچشمه گرفته بود كه به سرعت در حال بزرگتر شدن بوده است. اين شعله خورشيدي موجب اختلال در تكنولوژي هاي ارتباطاتي بر روي زمين و شكل گيري شفق هاي شمالي در آسمان شد.

 

30 بهمن 1389: زلزله قدرتمند 7.4 ريشتري نيوزيلند مناطق مركزي كشور نيوزيلند را به شدت تكان داد. كارشناسان در ابتدا وقوع يك سونامي قوي را محتمل مي دانستند. كانون اين زلزله شهر «كرايست چرچ»  بود و در ابتداي وقوع حادثه خانه ها فرو ريخت. شمار تلفات اين زمين لرزه در نيوزيلند به 103 كشته و 164 مجروح رسيد و 228 نفر نيز مفقود شدند.

 

15 اسفند 1389: فعالترين آتشفشان جهان در هاوايي پس از به وجود آمدن شكافي بر روي بدنه اش فعاليت را از سر گرفت و مواد مذاب را تا ارتفاع 19 متري به هوا پرتاب كرد.اين فوران آتشفشاني هيچ خسارت جاني يا مالي وارد نكرده است اما به توريستها اخطار داده شده تا فاصله ايمن خود را از اين آتشفشان حفظ كنند.

 

20 اسفند 1389: زمين لرزه اي 9 ريشتري و در پي آن امواج سونامي غول پيكر سواحل شمالي كشور ژاپن را در هم كوبيد. اين رويداد كه يكي از فجيع ترين حوادث طبيعي سال گذشته بوده و هنوز ساماندهي و عمليات امداد و نجات در مناطق آسيب ديده ادامه دارد، منجر به كشته و مفقود شدن بيش از 18 هزار انسان شد و با اختلال در عملكرد نيروگاه اتمي فوكوشيما، و وقوع چهار آتش سوزي در رآكتورهاي اين نيروگاه، مناطق حاشيه اي اين نيروگاه تحت تشعشعات راديو اكتيو قرار گرفته و آلوده شد.شدت اين زمين لرزه به اندازه اي بوده است كه محور چرخش زمين 10 سانتيمتر و خطوط ساحلي كشور ژاپن چهار متر جه به جا شدند.



تاریخ ارسال پست: سه شنبه 9 فروردين 1390 ساعت: 11:58
می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: